Clicky

مقایسه تشابه دو متن

متن دو فایل را با هم مقایسه کنید و تشابه بین آنها را پیدا کنید

مقایسه تشابه دو متن با هم

در لینگالاین، با خدمات مقایسه تشابه بین دو متن ما، دو متن مرتبط شما با نرم‌افزار بررسی کامل می‌شود و مشابهت بین آنها کاملا مشخص می‌شود. به این ترتیب می‌توانید متوجه شوید چه مقدار مشابهت بین یک متن قدیمی تر با نسخه جدید تر آن متن وجود دارد.

مقایسه تشابه بین دو متن به کمک نرم افزار

۹۹٬۰۰۰ تومان
  • یک اسکن
  • گزارش دقیق
  • هایلایت قسمت‌های مشابه
  • تحویل ۴ تا ۲۴ ساعت

نمونه مقایسه تشابه دو متن با هم

مقایسه تشابه دو متن
مقایسه تشابه دو متن
تشابه بین دو متن

همانطور که در گزارش میبینید (تصویر شماره ۳)، تشابهات فایل فرعی بر روی فایل اصلی با هایلایت قرمز رنگ مشخص شده اند.

مقایسه تشابه دو متن به کمک نرم افزار

مشکل

تا به حال پیش آمده که نیاز باشد متن دو فایل را از لحاظ تشابه با هم مقایسه کنید؟ به طور مثال ببینید چه مقدار از متن یک مقاله خاص در فصل اول یک پایان نامه استفاده شده است؟ یا اینکه مجله از شما اصلاحاتی بخواهد و نیاز باشد شما تغییرات متن را (پیش از اصلاح و پس از اصلاح) بصورت دقیق مشخص کنید. نرم‌افزارهایی هستند که این کار را تا حدودی انجام میدهند (از جمله خود نرم‌افزار ورد) اما معمولا کار با آنها ساده نیست و همچنین گزارش نهایی به صورت هایلایت تشابهات نیست و در کل گزارش به راحتی قابل تفسیر و خواندن نیست.

راه حل

نرم‌افزار تحت وب مورد استفاده ما براحتی این امکان را فراهم میکند تا متن دو فایل را با هم مقایسه کرده و تشابه متنی بین آنها را بصورت واضح و هایلایت شده مشخص کرد که از لحاظ بصری نیز براحتی قابل تشخیص باشد. همچنین درصد دقیق تشابه بین دو متن نیز در گزارش ذکر خواهد شد. ضمنا هیچکدام از این دو فایل در دیتابیس نرم‌افزار ذخیره و ایندکس نخواهند شد و در بررسی های بعدی ابدا به عنوان سرقت ادبی شناخته نخواهند شد.

روند انجام

برای انجام این کار به دو فایل نیاز است. فایل اول (فایل اصلی) که معیار میباشد و فایل دوم (فایل فرعی) که متن آن با فایل اول مقایسه میشود. گزارش نهایی در واقع همان فایل اصلی است و هرجا که با فایل فرعی مشابه باشد، آن قسمت هایلایت میشود.

به عبارت دیگر، شما دو متن به ما تحویل میدهید. متن اول (اصلی) و متن دوم (فرعی). پس از بررسی با نرم‌افزار، ما یک فایل پی دی اف به شما تحویل میدهیم که همان گزارش تشابه است. در این گزارش مشخص میشود که چه مقدار از متن فایل دوم (فرعی) در فایل اول (اصلی) هم وجود دارد. درصد تشابه نیز ذکر میشود و تک تک کلمات مشابه نیز هایلایت میشوند. البته اگر به دنبال یافتن تفاوت و تغییر بین دو متن هستید بهتر است از سرویس دیگر ما در این زمینه استفاده کنید. همچنین این سرویس را با بررسی سرقت ادبی اشتباه نگیرید.

پرسش‌های متداول

شما دو متن به ما تحویل می‌دهید. متن اول (اصلی) و متن دوم (فرعی). پس از بررسی با نرم‌افزار، ما یک فایل پی دی اف به شما تحویل می‌دهیم که همان گزارش تشابه است. در این گزارش مشخص می‌شود که چه مقدار از متن فایل دوم (فرعی) در فایل اول (اصلی) هم وجود دارد. درصد تشابه نیز ذکر می‌شود و تک تک کلمات مشابه نیز هایلایت می‌شوند.

خیر، به‌هیچ عنوان. این نرم افزار مقاله شما را ایندکس و ثبت نمی‌کند و اگر بعدا مجددا بررسی شود، به‌عنوان سرقت ادبی شناخته نخواهد شد.

بله. طرح‌ها فقط جهت یـــک اسکن قابل استفاده هستند.

از فرم سفارش استفاده کنید. با استفاده از این فرم می‌توانید به‌راحتی هزینه خدمات ما را محاسبه و بصورت آنلاین پرداخت کنید. پس از پرداخت، در زمان مقرر سفارش شما تحویل داده خواهد شد.

پاسخ سوال خود را پیدا نکردید؟ با ما تماس بگیرید

در بلاگ لینگالاین بخوانید

نرم افزار های تشخیص سرقت ادبی
آموزش نرم افزار

نرم افزار های تشخیص سرقت ادبی

سرقت ادبی و نرم افزار همانطور که می‌دانید، سرقت ادبی یا پلاجریزم استفاده از ایده، نظر و دستاورد دیگران به اسم خود است. همچنین احتمالا تفاوت سرقت ادبی با تشابه متنی را نیز می‌دانید. هر تشابهی سرقت ادبی محسوب نمی‌شود. نرم افزار های تشخیص سرقت ادبی، در حقیقت تشابه متنی

ادامه مطلب
درصد سرقت ادبی
سرقت ادبی

چند درصد سرقت ادبی قابل قبول است

چند درصد سرقت ادبی قابل قبول است؟ پلیجریزم به هیچ عنوان قابل قبول نیست، حتی یک کلمه. اما به هر حال برخی سازمان ها ممکن است تا حدی این مسئله را تحمل کنند. در هر صورت، پرسش درست تر این است که چند درصد تشابه متنی قابل قبول است؟ در

ادامه مطلب
تشابه متنی یا سرقت ادبی
سرقت ادبی

تفاوت سرقت ادبی با تشابه متنی

تفاوت سرقت ادبی با تشابه متنی در بررسی اصالت متن، دو مفهوم مرتبط و در عین حال مجزا وجود دارد: تشابه متنی (Similarity)  و سرقت ادبی  (Plagiarism) گزارشی که نرم افزار های تشخیص سرقت ادبی پس از بررسی متن ارائه میدهند در واقع تشابه متنی اثر شما با سایر متون

ادامه مطلب